۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۳۷

دبیر ستاد توسعه فناوری دریایی خبر داد:

ایران دارای رتبه اول منطقه در تولید علم دریایی/ تامین دانش فنی برای ساخت کشتی‌های نفتی

ایران دارای رتبه اول منطقه در تولید علم دریایی/ تامین دانش فنی برای ساخت کشتی‌های نفتی

دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه دریایی در مقایسه با کشورهای منطقه از بعد علمی اول هستیم، گفت: برای اشتغال فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه دریا و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در این حوزه برنامه داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی با عنوان بحث های تخصصی صنایع دریایی با هدف شناسایی ظرفیت های دریایی در توسعه اقتصادی کشور گفت: جایگاه ایران از بعد تولید علم در 10 سال اخیر از جایگاه 21 به جایگاه 13 رسیده است. ایران از بعد علمی در مباحث دریایی در منطقه اول است.

وی عنوان کرد: در این ستاد سه کارگروه توسعه فناوری، برنامه ریزی و مطالعات، ترویج و اطلاع رسانی را در دستور کار داریم.

سیف با بیان اینکه در این ستاد با بودجه حداقلی اقداماتی انجام شده است خاطر نشان کرد: در حال حاضر تهیه اطلس کشتی های ساخته شده در دست بررسی است.

وی همچنین در ادامه توضیح داد: تامین دانش فنی در کشتی های پشتیبانی نفتی، بحث قفس ماهی ها و توسعه دانش فنی و بومی شدن آن که به تولید ماهی می انجامد تاکنون اقداماتی صورت گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت از دانشجویان و فارغ التحصیلان در زمینه صنایع دانش بنیان دریایی توضیح داد و گفت: برای اشتغال فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در حوزه دریا و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در این حوزه برنامه داریم.

وی عنوان کرد: برای شرکت های دانش بنیان دریایی ضوابطی تعیین شده که کسانی که در این زمینه ها می توانند به تاسیس شرکت های دانش بنیان بپردازند به آن مراجعه کنند.

سیف خاطر نشان کرد: منابع مالی ستاد منابع محدودی است که با این منبع مالی می توان حلقه های مفقوده را پیدا کنیم اما می توانیم تسهیلاتی را در اختیار تاسیس شرکت های دانش بنیان در زمینه صنایع دریایی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: البته هنوز نتوانسته ایم در ایران تعمیرات و ساخت کشتی ها را انجام دهیم.

وی افزود: سالانه ما به 8 فروند کشتی اقیانوس پیما نیاز داریم که عمر هر یک از آنها 20 سال است. اکنون 160 فروند کشتی بزرگ اقیانوس پیما وجود دارد.

کد خبر 2367115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha